Group Admins

HBTQ

Public Group active 2 months, 1 week ago

Detta är en grupp för HBTQ-personer, d.v.s. personer som är homosexuella, bisexuella, trans eller helt enkelt queer (ursprungsordet betyder ”onormal”). Här kan man diskutera allt inom området; från inre upplevelser och relationer till politik och fördomar. ^^

Gay-grupp? O.o (6 posts)

← Group Forum   Group Forum Directory
  • Avatar Image Draken said 12 months ago:

Vad är det för gay-grupp alla surrar om hela tiden? O.o Vet någon var man kan gå med och hur pass aktiv den är?

• Avatar Image tobias said 10 months, 3 weeks ago:

Det fanns, för ett gäng år sedan, ett aktivt närverk inom UNF (med några iggis-medlemmar med åxå) som gick under namnet ”UNF:s gay-nätverk”. Gruppen hade främst kontakt med varandra via en diskussionsmapp på Sobernet.
    I anslutning till tex kongresser och sommarting, så hade man lite träffar för att de som var med i närverkat skulle få träffa andra hbtq-isar, samt försöka planera nån typ av verksamhet. En gång genomfördes det en helg (tror det var typ 2001 eller 2002).
    De som då var aktiva i nätverket är idag inte så aktiva i UNF (vissa är för gamla, andra har gått ur).
    Så jag skulle nog gissa att den här gruppen här, är det mest livaktiga ”gay-nätverk” som UNF har idag.
    Det finns på Qruiser en mapp som heter UNF också, med ca 85 medlemmar.

Men det kan ju vara kul att fundera om man vill dra igång någon mer verksamhet, eller något liknande :)

/Tobias
    som var med i gay-nätverket ”på den gamla goda tiden”

• Avatar Image Alva said 7 months, 3 weeks ago:

Jag dyker in här bara för att jag fick en idé :) Skulle man inte kunna ordna något samarbete tillsammans med exempelvis RFSL Ungdom inom UNF? Tycker det är dumt att de här hbtq-grejerna ligger nere, och dessutom tycker jag att UNF borde utöka sitt nätverk bland andra ungdomsorganisationer! Någon som är taggad?

• Avatar Image unfhampus said 7 months, 3 weeks ago:

Jag är fett på
    Alltid lika kul att samarbeta med andra förbund. framförallt förbund man kan lära sig mer av.

• Avatar Image tobias said 7 months, 3 weeks ago:

Låter som en kul och bra idé!
    Många inom RFSL Ungdom har koll på vad UNF är och gör. Tex så hade UNF och RFSL Undom gemensamt tält på Stockholm Pride 2009.

Jag är ju inte UNF:are längre, men kan komma med glada tillrop och kanske något klokt råd om ni så vill. Hör av er i så fall.

/Tobias

• Avatar Image Draken said 6 months, 2 weeks ago:

Åh, det låter som en strålande idé! :D Jag är taggad! ^_^ Jag är ju med i RFSL Ungdom också, men har inte hunnit vara så aktiv ännu så länge tyvärr…